tirsdag, mai 05, 2009

Akkurat nå 51

Jeg kom hjem fra operaplassen nå, jeg har vært på Dagbladets debatt om Fritt Ords pris (den var fin, jeg er seriøs og liker gode ikke-så-polariserte debatter) men jeg har en overfladisk overfladisk side. Det er den som får meg til å stå og henge utenfor operaen og se på de som kommer. Se der går Unni Wikan, hun er sammen med Vibeke Løkkeberg og BLOMSTER-Finn.
Der er Olav Gran Olsson og William Nygard. Der er Åmås.
Der er Paul Curran (operasjefen) men han går hjem.

Jeg venter på en rapport fra Mina
som er på selve tildelingen på taket.

1. rapport fra Mina, gjesteblogger fra taket:

"Anita Appeltun Sæle klistret seg til Monsen! Braanen har teite solbriller, heldigvis er Marte Michelet der".

2. rapport fra gjesteblogger Mina:

"Vi har styrtet champagne så mye man vil ha. Nå inne på scene 2 masse presse tett på monsen hele tiden"



(det kommer mer, dette er work in progress)



Jeg har en gammel mobil, en av de eldste som fortsatt virker sikkert. Jeg har fått mine første mms-bilder, tenk det, via en netcomside. Her er Mina ferdigpynta før hun gikk (tror jeg)


3. rapport fra gjesteblogger Mina:

"Nå seiersted: Uredd bruk av det frie ord. I 40 år utrettelig del av samfunnsdebatten. Siterer åmås. Har holdt 600foredrag. Nyfeminist på 70-tallet. Personifistisk filosofi. Personalisme kaller han det."

Se her da gitt, den går på nett-tv, utdelingen.

Dette er fantastisk!! Journalisten visker til Lasse!
Hun vet ikke at hun er på!

Det er så spennende når det går galt, på direkte-tv. Kjenner dere direktefølelsen i bloggen her? Jeg duller med den, skeive bilder og greier. Kjære vene, hun visker til Lasse igjen, en gang til lenge etter. Fordi jeg er en grei person prøvde jeg å ringe for å fortelle riktig person i NRK at noe går fryktelig galt, det var jaggu ikke lett.

Her er et litt dårlig bilde av Nina Karin Monsen, men i dag skal alt med.





4. rapport fra gjesteblogger Mina:

"Seiersted virker litt happy med at det er blitt bråk. Debatt uten sidestykke i prisens historie. siste bok: viser lovens brudd på barnekonvensjonen. Nå er han poetisk og fin og jeg ble rørt.
Vi lunkne, som veier for og mot, må gi plass til de kjempende, som kanskje til og med vil hindre hverandre i å ytre seg. For da kan alle argumenter høres og vi ender på rett politisk beslutning."

Siste?

Jeg mistenker at det ikke kommer flere meldinger fra gjesteblogger Mina tross purring med spørsmål om hvem som snakket med hvem på vei ut fra operaen. Teori: Mye champagne.

16 Kommentarer:

Blogger ogjegbare sa ...

Liker denne posten veldig godt.

05 mai, 2009 22:26  
Blogger fr.martinsen sa ...

Gjør du? Så bra. Jeg trodde nemlig jeg var alene om å like den veldig godt selv. Jeg liker denne bedre enn mye annet som er her på bloggen, den er avslappet, det liker jeg.

05 mai, 2009 22:40  
Blogger ogjegbare sa ...

Ja, og så observerer den fra så mange ulike steder: Gå forbi, få sms'er innenfra, se nett-tv på dataen.

05 mai, 2009 22:56  
Blogger TaxiGudrun sa ...

Veldig bra, underholdende, Minas bilde av Helge Øgrim som ler - ja det var vel ham selv om barten var stussa i forhold til Journalisten-bylinebildet:)
Fint, usammenhengende, sa ikke NMK noe, tro?
Klimaks for meg var bildet av NMK. Var hun med på bildet? Eller var det all champagnen?

05 mai, 2009 22:59  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det gjør den sannelig. Og den prøver å kommunisere med NRK om det som går feil.

- Kan du sette meg til nettdesken?
- Nei, jeg skulle jo ikke til deg publikumsservice i Mo i Rana, kan du sette meg tilbake til sentralbordet på Marienlyst?
- Hei, det var ikke publikumsservice jeg ville til, det var de som driver med nett akkurat nå? Har du ikke nr til dem? Nei, jeg mener ikke serviceavdelingen.

Osv.

Jeg snakket med Dagsnytt til slutt, fordi jeg er en kombinasjon av sta og grei: Jeg ville bare si fra at det står en dame og visker til Lasse, hun er live på nettet men hun vet nok ikke det selv.

Dette liker jeg med Dagbladet på nett: Det står til enhver tid på nettsida hvem som er vaktsjef for nettet NÅ, man kan sende e-post til den personen. Det er bra kommunikasjon. Jeg har ikke testet om det virker i praksis, men på NRKs sider står det nr. til sentralbordet på Marienlyst og så kan man altså bli satt til publikumsservice i Mo i Rana. Det er ikke nærhet.

05 mai, 2009 23:05  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ha, ha TaxiGudrun;

"Veldig bra, underholdende, Minas bilde av Helge Øgrim som ler - ja det var vel ham selv om barten var stussa i forhold til Journalisten-bylinebildet:)"

Nå vil jeg være intern et øyeblikk, bare litt. I ettermiddag da jeg traff jeg han som likte kulturkjerringtesten og så snakket vi om Øgrims bart.

Øgrim er, ja hvor mye? 60? Men han er mann og i posisjon og med pent stussa bart, langt fra kjerringpunkerne som driver med keramikk. Fint for ham, det skal vi ikke kimse av, Simone de Beauvoir/Bourdieu.

05 mai, 2009 23:27  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Ja, fin post! Fra innsiden og utsiden og litt sideveis om kveldens aktuelle greie.

06 mai, 2009 00:57  
Blogger Unknown sa ...

Jeg lurer på om jeg kanskje ikke kommer så godt fra denne gjestebloggingen etter så mye vin. Og enda har ikke martinsen lagt ut de siste sms-ene jeg sendte

06 mai, 2009 09:09  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg syns du kom godt fra det, jeg likte dette prosjektet (som nevnt).

Her er Minas siste sms: "Beklager at bloggingen stoppet. Ble litt sint da monsen holdt tale. Hun er ganske søt, og noen ganger morsom eller treffende, men dypt usammenhengende, og til dels menneskefientlig. Syns jeg, (ikke helge) 50-tallet er hennes familieideal uten at jeg syns hun reflekterer over geografi, historie, antropologi eller tradisjon. Jeg og marte måtte røyke nervøst og sint men helge liker hennes påstand: vi lever i de sårede følelsers tyranni. Siste for i dag: mye kristne og frelsesarme. 6 iaffal. Men jeg liker ikke å mingle så fulgte ikke med på kjendiser. De vi så: georg apenes, frank rossavik, Braanen, unni vikan, vebjørn selbekk, anne grete preus, vetle lid larsen. Nå er helge trøtt."

06 mai, 2009 12:14  
Blogger fr.martinsen sa ...

Til helges poeng om følelsestyrrani: Nina Karin Monsen tillater seg likevel å føle seg ydmyket av staten fordi hun er i et ekteskap som staten nå har omtolket. Og ydmyket er en følelse.

I det hele tatt syns jeg Nina Karin Monsen tenker dårlig, f.eks alle disse generaliseringene.

06 mai, 2009 12:19  
Blogger Unknown sa ...

Det er hyggelig å være gjesteblogger hos deg. Det er det. Jeg er jo så uvant med å være privat - men det er kanskje mindre farlig enn jeg tror.

06 mai, 2009 13:37  
Blogger TaxiGudrun sa ...

Apropos Monsen, søt, så leste jeg akkurat nå et veldig fint og gjennomtenkt innlegg i Dagsavisen nå. Bl.a. ble det påpekt at ingen av oss har RETT til å få barn. Leste også Gerd Branteberg i Aftp np.
Blir litt forskrekka over så mye usaklighet som jeg var vitne til i går.
Men Minabloggen var topp.
Nå tar jeg bloggpause for å dra til Kbh og se en utstilling.

06 mai, 2009 14:10  
Blogger TaxiGudrun sa ...

PS Her kommer man forhåpentlig frem til innlegget i Dagsavisen som jeg syntes var reflektert og på sin plass...
Aftehttp://www.dagsavisen.no/meninger/article413868.ecer all.

06 mai, 2009 14:13  
Anonymous tb sa ...

geier liksom ikke å kjøpe at denne Monsen er den samme Monsen som truet Hjorthen md advokt og god og dvjelv fordi han harselerte litt med henne for et års tid siden?

06 mai, 2009 19:14  
Blogger Einar sa ...

Jeg likte også veldig godt denne posten. Umiddelbar og fin.

08 mai, 2009 11:16  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg fant ikke tilbake til dagsavisenartikkelen til Tonita selv om jeg tok litt vekk både foran og bak på lenka.

Jeg tenker på at det er forskjellige privatnivåer, når du sier det var uvant Mina, ditt var litt mer direkte og konkret tror jeg enn mitt pleier være. Og ikke så publikumsretta, det ble ikke forklart hvem du var og hvem du var sammen med f.eks. Og så sensurerte jeg deg på det siste fotografiet, der snøyt jeg leserne for avslutningen med den trøtte Helge, det skulle jeg kanskje ikke gjort, vet ikke.

09 mai, 2009 10:34  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden