mandag, februar 16, 2009

En rotteartikkel i dag

Åsa Linderborg har bestilt seg rottebok på nettet og jeg har bestilt meg Åsa Linderborg på nettet. I kveld siterer jeg fra det Åsa Linderborg har lært seg i rotteboka:

De äter gärna ost och äggröra men avstår, om de kan välja, från persikor och kålrötter. Som de överlevare de är, etnifierar de enkelt sina smakslökar; råttor som bor i närheten av asiatiska krogar föredrar sådan mat framför det italienska köket och vise versa.
De älskar jordnötssmör och gillar att dricka öl.

En hane kan knulla tjugo gånger om dagen, han fortsätter långt efter att honans intresse svalnat, ja hon behöver inte ens vara vid liv för att duga som värd för hans drifter.
Utkonkurrerade hanar kan bilda bögkollektiv.

Varje gång människan har erövrat en ny kontinent har råttan genomfört en "skugginvasion". En fyrbent ockupationsarmé har kastat sig ut ur handelsfartygen och tvingat bort de råttor som redan fanns. Likt den vite mannen med sin tropikhatt snart skaffade sig världsherravälde, har rattus norvegicus, det vill säga den norska eller bruna råttan, framgångsrikt utrensat den svarta råttan,
även om en gerillaarmé i New England länge gjorde motstånd.

Jeg husker før da jeg var liten f.eks og lagde avis til farfar og resten av familien så limte jeg bare inn vitser og dikt jeg likte,
jeg tenkte at det var best sånn, jeg turte ikke skrive så mye selv.
Sånn er det ikke i dag, det er bare det: I can`t be bothered.
Jeg elsker det uttrykket.
Hele rotteartikkelen er publisert i avisen først.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden