onsdag, juli 30, 2008

Tom Waits i Edinburgh

- Noen konsertøyeblikk vet man at man kommer til å ha med seg resten av livet. Å sitte søndag kveld i teatersalen Edinburgh Playhouse, i et valsevuggende publikum som lavt synger "Innocent When You Dream" mens Tom Waits dirigerer allsangen fra pianoet, var et sånt et, skriver Marie G. Aubert i Aftenposten.



- Hip as ever, Tom Waits continues to move in mysterious ways. Following 2004's astonishing one-nighter at Hammersmith Apollo, his second UK visit in more than 20 years was another smash-and-grab affair, with just two shows, in Edinburgh,
skriver Andrew Perry i Telegraph.

Og jeg må nevne det når jeg har anledning, nesten hver gang,
der var jeg, der var vi, i Hammersmith Apollo i 2004.

In the minutes before Waits materialised on the first night, the atmopsphere crackled with expectation,
skriver Perry mer og akkurat i de minuttene fikk jeg en sms fra den store ungen som satt i Edinburgh i samme sal på 14. rad.

Hun kom hjem fra mandagens konsert med bildet under. Hun er oppvokst i mitt Tom-Waits-hjem og var i Skottland i andre ærender, jeg hadde ikke tenkt på å nevne konsertturnéen for henne.
Men så ringte hun en kveld.
Hun hadde lagt merke til at Tom Waits skulle spille i byen og tenkte hvorfor ikke kjøpe seg en billett og det gjorde hun.



Ikke bare det, i kommentarfeltet under her har jfn sendt meg lenke til konserten i Atlanta, hør på, det gjør jeg nå.

Hvis du skriver Tom Waits oppe til venstre i søkefeltet på bloggen min kommer alt jeg har skrevet om Tom Waits opp, og mange fine bilder og mange gode lenker.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Tom Waits var bra, sa en kollega plutselig i dag. Lett henslengt. På kantina. Mellom du slurker fiskesuppe. Han hadde vært på motorsykkeltur i Irland, han, og helt tilfeldig kommet over et sirkustelt der mr. Waits spilte. Ikke planlagt i det hele tatt... sukk...
Men Amsterdam var også bra. Det eneste som manglet der var faktisk en Tom Waits-konsert.

11 august, 2008 14:55  
Blogger fr.martinsen sa ...

For en vidunderlig replikk å slenge frem mellom suppeslurkene.

Et sirkustelt i Irland, jeg ser det for meg, på asvtand litt utpå odden et stykke vekk fra vegen.

11 august, 2008 15:38  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden