lørdag, mai 24, 2008

Nan Goldin i Tate Modern

I kveld skal Tate Modern vise Nan Goldins fotografier fra The Ballad of Sexual Dependancy og The Other Side som lysbilder i den svære turbinhallen mens Patrick Wolf og John Kelly spiller og synger musikk lagd for anledningen.

På sida om arrangementet kan du se stilig video med Patrick Wolf.

I den anledning har Guardian møtt Nan Goldin der hun bor i Paris.

Jeg skrev om Nan Goldin og meg selv i april, nå hopper jeg til de overfladiske men interessante detaljene i intervjuet.

Nan Goldin leads me into the bedroom of her Paris apartment,
fluffs up a pillow and settles down on her bed, lighting a cigarette.
Her pink dressing gown hangs over the door of her wardrobe; there are black and white stills on the wall.

Down the corridor, in Goldin's living room, among her collection of religious relics and Virgin Mary statues, a pair of assistants are finalising two slide-shows.

Goldin sees herself as a defender of the real, the raw, the unaltered. She hates computers, Photoshop, even Google and email.

Det kommer mer Nan Goldin, jeg skal bare ut litt.
For tenk hvis du er i London? Jeg er i Oslo.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Skulle gjerne vært der. Jeg liker også å se for meg rosa morgenkåper og svarthvite fotografier på veggen.

Men:
Goldin sees herself as a defender of the real, the raw, the unaltered. She hates computers, Photoshop, even Google and email.

Lysbilder er også mediert virkelighet. "Unaltered" er nok ønsketenkning.

24 mai, 2008 15:14  
Blogger fr.martinsen sa ...

Lysbilder er mediert virkelighet. Nan Goldin går fortsatt alltid med kamera i lomma fordi hun vet ikke hva som kan skje. Det også.

Hun ser ut til å se strengt på redskaper som har kommet til i det siste.

25 mai, 2008 10:45  
Anonymous Anonym sa ...

Jeg er i London til tirsdag. Er det for seint?

25 mai, 2008 11:48  
Blogger fr.martinsen sa ...

For seint.

25 mai, 2008 19:36  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden