lørdag, februar 16, 2008

Scarlett Johansson/Tom Waits

- Actress Scarlett Johansson says Tom Waits has given the thumbs-up to her debut album, skrev Reuters på onsdag.

Det blir 10 covermelodier.
"Anywhere I Lay My Head" kommer 20. mai.

Scarlett Johansson traff David Bowie i et selskap rett før hun skulle begynne arbeidet med plata og vips så synger han på Falling Down og Fannin´Street. Der ser man hva nettverksbygging kan gjøre for en kvinne (eller mann, vi må aldri glemme Life of Brians bisetning, den må alltid med). Litt av originalversjonen av Falling Down

The album also boasts one original tune, "Song for Jo." Johansson said she initially considered making an album of standards, but the project slowly morphed into a Waits-dominated affair.

"I sent him some of the early, early recordings, and he said, 'Go ahead,'" she added. "I've heard he's very pleased."

There are no plans for Johansson to perform live in support of the project, but she says she'd be intrigued by "getting everybody together," perhaps at a festival, at some point in the future. "It would be a missed opportunity not to."

Oppdatert med fullstendig sangliste:

1. Fawn (from Alice, 2002)
2. Town With No Cheer (from Swordfishtrombones, 1983)
3. Falling Down (from Big Time, 1988)
4. Anywhere I Lay My Head (from Rain Dogs, 1985)
5. Fannin' Street (from Orphans, Brawlers, Bawlers & Bastards, 2006)
6. Song for Jo (new)
7. Green Grass (from Real Gone, 2004)
8. I Wish I Was in New Orleans (from Small Change, 1976)
9. I Don't Want to Grow Up (from Bone Machine, 1992)
10. No One Knows I'm Gone (from Alice, 2002)
11. Who Are You? (from Bone Machine, 1992)


Ettersom jeg ble filmforelsket i Scarlett Johansson da jeg så Lost in Translation skal jeg høre på den plata med et åpent sinn.
Her er hun mens hun kryper inn i et annet uttrykk
Vermeers maleri Pike med perleøredobb.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Gleder meg. Litt. Som alltid. Kan hun synge?

Spent på det planlagte prosjektet til Southside Johnny og Richie Rosenberg. Coverlåter av Waits, og visstnok muligens også en duett med Mannen sjøl.

http://www.tomwaitslibrary.com/news.html

18 februar, 2008 11:22  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nei, kan hun synge? Hvem vet. Skjønt jeg har ikke så verst følelse på henne? Hun gir meg veldig forskjellige inntrykk fra filmene hun spiller i og de par tv-intervjuene til bildene på google.

Men den lenka gjorde at jeg hoppet av noe annet: rykter om US tour for Waits! Det er et rykte jeg kan like.

Jeg som ikke har planlagt sommerferie ennå fikk et fokus.

18 februar, 2008 12:12  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden