lørdag, april 21, 2007

Svensk bloggkung på tv

Siden Hjorten gjorde meg oppmerksom på Svartbloggen til Eldkvarn så har jeg nesten daglig kost meg med det Plura Jonsson skriver, selv om jeg ikke har noe annet forhold til ham enn fra en Vreeswijk-cover.

Best liker jeg når han skriver om hverdagslige ting, ikke de lange sekvensene fra gamle dager som skal inn i bok senere.

Akkurat nå ligger dette øverst på SvT: Plura Jonsson berättar varför han skriver så öppet om sex, sprit och kärlek i sin blogg. SVT1 20.00.

Det er i kveld altså for de heldiggrisene som har svensk tv, vi andre kan kikke på programmet på nett-tv tre uker fremover.

Mens jeg først er i Sverige på bloggtur, la meg vise frem Sven Okeys blogg. Han er fotograf i Kobra (svensk kulturprogram, veldig bra)
og jeg syns han er et godt eksempel på hvordan man kan blogge personlig fra jobb.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Takk for lenken til Sven Okeys blogg. Kobra har vært mitt favorittprogram i mange år, tok det opp på vhs i noen år (har et par-tre "årganger") men nå ligger det jo på nettet.

26 april, 2007 23:36  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja det er veldig bra. Jeg har ikke kommet helt i rutine med å se Kobra på nett. Det er mulig det er fordi jeg aldri lengre bare ser på tv, jeg er på nett samtidig.

Jeg trenger en ny data her! En til å ha nett-tv på og en til å blogge og surfe på samtidig..

For det er ikke det at bildet blir lite, jeg gjør ikke så mye.

Arty virker også bra, det er svensk det og.

27 april, 2007 07:44  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden