søndag, april 08, 2012

Lillebrors matchboxbiler


Det kjører sånne biler forbi hele tiden, særlig i Brooklyn, ikke så mye på midten av Manhattan. De får meg hver gang til å tenke på broren min og de fine matchboxbilene hans. For meg er det fraktbilene i USA som referer til leketøysbilene til broren min, ikke omvendt, som root beer er brus med tannpirkersmak.


Lillebror hadde en sandhaug der han gravde veier og kjørte med matchboxbiler i en lyseblå snekkerbukse. Jeg ville ha matchboxbiler selv. Jeg ser han og sandhaugen for meg til høyre foran huset der vi bodde da jeg var 9, og han var .. baby. Vi flyttet i løpet av neste år. Noe er alvorlig galt med dette minnet.


Samma, hver gang jeg ser uvirkelig tøffe og blanke biler som frakter noe tenker jeg på bror.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden