onsdag, mars 31, 2010

Red Shirley

Lou Reed er blitt 68, det går det an å tenke på. Han har en kusine som er over 100, Shirley Novick. Hun kom til New York i 1938, arbeidet som syerske, senere i fagforeningen der hun fikk navnet Red Shirley. På kvelden på 100-årsdagen gjorde Lou Reed et intervju med Shirley Novick. Det er det blitt dokumentarfilm av og den har premiere på filmfestivalen Visions du Réel i Sveits 20. april.

Trailer til filmen.

(Jeg skulle gjerne embedde den, et ord som får meg til å tenke på amerikanske soldater, uansett, jeg la inn koden men jeg gjorde åpenbart noe feil. For den som kan komme med tips i kommentarfeltet)


Inntil jeg finner et bilde av Shirley Novick viser jeg frem Lou Reed.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden