fredag, august 28, 2009

Nils Rune og meg

Det var ikke før etterpå jeg skjønte at jeg ble en del av en merkelig tradisjon da Nils Rune Langeland skrek til meg i går.

Jeg og en venn hadde fått tak i en drosje etter Aschehougfesten og vi tenkte hvorfor ikke være vennlig og stanset ved køen og tok inn et par ekstra mann på vei til Litteraturhuset. Det viste seg å være Nils Rune Langeland og en fyr i forsetet som ivrig fortalte om alle de gratise Aschehougparaplyene han hadde fått tak i.

Jeg prøvde på en tradisjonell og overfladisk drosjesamtale i baksetet med spørsmålet, hvem er du og hvorfor var du på fest i kveld?
Det endte med at han ropte: Du norske kvinne! til meg.
Det kom brått på og var overraskende ord, jeg vet at det er norsk kvinne jeg er og jeg skjønte at dette skulle forestille skjellsord,
men jeg skjønte ikke på hvilken måte.

Jeg husket ikke i farta hvem han var,
jeg husket at han var kjent for noe, men hva?
Vel fremme på Litteraturhuset måtte jeg ringe venninna mi og spørre: Er han en man pleier å ta alvorlig?
Og hun sa, nei.
Hun sa You Fucking Blonde og vaginalstaten.

Vil han ikke ha vaginalstaten, sa kollegaen min i dag, hva vil han ha da? Analstaten? Jeg vet ikke, sa jeg, kanskje det,
rompestaten ha ha og så lo vi godt og barnslig.

11 Kommentarer:

Anonymous idaho sa ...

Ah, du er i godt selskap. Vi med vaginaer som studerte i Bergen ble utsatt for dette støtt. Men jeg skal jammen begynne å rope rompestaten så fort jeg ser ham! Selv på fortauet halv åtte om morgenen.

28 august, 2009 19:11  
Anonymous Virrvarr sa ...

Rumpestaten! Fantastisk! Det skal jeg begynne å si! «Det er jo bare bæsj alt sammen!» skal jeg si :D

28 august, 2009 22:43  
Anonymous Aandrea sa ...

Hahahaha!

29 august, 2009 00:40  
Anonymous ~SerendipityCat~ sa ...

:-D

29 august, 2009 12:33  
Anonymous marianne.s sa ...

"Du norske kvinne" - har han gått på kurs hos Hanne Nabintu tro? Hun lærte meg at jeg er en fæl norsk kvinne. :D
Slipper fyren unna med dette blant menn, eller er han generelt stemplet, lurer jeg.

29 august, 2009 16:18  
Anonymous lotten sa ...

Haha, jeg flirer og flirer.
Og istemmmer "Rumpestaten, rumpestaten!"

29 august, 2009 17:14  
Blogger fr.martinsen sa ...

marianne s skriver: Slipper fyren unna med dette blant menn, eller er han generelt stemplet, lurer jeg.

Det er et interessant spørsmål, hvis man gjennom flere episoder, og også i skrift, viser tegn på å ikke vurdere grensegangen mellom analyse og følelser, kan man da ta noe dette mennesket skriver seriøst?

Det tror jeg man kan. Hvertfall hvis det gjelder områder der private følelser ikke er dominerende.

29 august, 2009 23:29  
Anonymous tb sa ...

Ikke vær barnslige! Rumpestaten? For noe infantlig sludder. Anal-staten, eller anus-staten må det være! Man er da seriøs..

(ehh, penis-staten? Kuk-staten? en stat styrt av kuker? jo, passer bra det..)

31 august, 2009 09:14  
Blogger Lindkvist sa ...

Er ikke han nekta på Samlaget-festene? Har hørt rykter om det. Av slike grunner. Ufin mot damene. Brøler som en ape.

31 august, 2009 10:13  
Anonymous OJ sa ...

Takk for et forunderlig innblikk i en fremmed verden.
;-)

31 august, 2009 10:52  
Blogger fr.martinsen sa ...

Kuk-staten, det klinger godt.

Barnslig ja, jeg har vært ny-anal siden jeg begynte å omgås barn igjen som voksen og merket hvordan jeg kunne glede dem med rompesnakk, en voksen som lo av rompe slo godt an.

31 august, 2009 17:17  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden