tirsdag, oktober 14, 2008

This is just to say 4..

..at jeg leser bøkene raskere enn jeg får til å fortelle det jeg har lyst til å fortelle fra dem. Det er vel en god ting antakelig,
er det ikke det man pleier å tenke.

I går leste jeg Lapskaus Boulevard,
om det norske miljøet i Brooklyn, og derfra vil jeg nevne at i 1960 var det disse norske butikkene på 8th Avenue, mellom det jeg tenkte på som amerikanskaktige butikknavn som Jay Bee Cleaners og Frank Tardy Grocer:

Norse Fish Market, Andersens Fish Market, Tellefsen Fish Market, Fredricksen & Hagen Meat Market, Andersen Meat Market, Henningsen Florist, Halvorsen Funeral Home, Lund´s Delicatessen, Lista Restaurant, Sørlandet Restaurant, Leif Erikson Restaurant, Ryvingen Bar, Kallevigs Tavern, Hjalmar Olson Diner, Norwegian Embroidery & Gift Shop, Kirsten Beauty Salon, John Odegaard Radio Repairing, Viking Music House, Andersens Stationary, Scandia Floor Covering, Thyra Fjellanger Bokhandel og endelig Olsons Bakery.

Lapskaus Boulevard wikipedia

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden