Jeg likte særlig å høre Helge Skodvin fortelle om sin dokumentasjon av Volvo 240-er i sitt hjemmiljø i Norge og Paal Audestads lange fotoforhold til Kaizers Orchestra.
Paal Audestad har fulgt Kaizers fra de var i ferd med å slå gjennom et år etter at de ga ut første plate og de ringte Agnete Brun fordi hun hadde tatt et bilde slik de ønsket seg det selv og hun foreslo Audestad. Fotografiet under er ett av de han liker best, fordi det har god gammeldags rockeenergi der de hopper opp fra oljetønner.
Han snakket om den totale tilgangen han har på bandet i alle situasjoner og kontrasten til arbeidsforholdene musikkbransjen ofte setter opp for fotografer på konsert, de tre første sangene, så må de gå. Hvem er det egentlig som tjener på å ikke la seg fremstille som en musiker som anstrenger seg på scenen og som dermed svetter og grimaser, selv ei pyntedokke vil vel tjene på å utvide bildet folk har av henne?

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar