lørdag, april 19, 2008

Fint for meg

Da jeg var i New York tikket det inn en epost fra Helge Øgrim som er redaktør i fagbladet til journalistene, Journalisten. Han hadde lest min tekst i 8.mars-bloggen på Sonitus og så bloggen min.
Han spurte om jeg ville skrive et par tekster til det bladet.

Såklart

Det ville jeg gjerne.

Det var mer også

Han spurte om det fantes andre stemmer som jeg likte.
Før jeg rakk å svare skrev han: hva med Tommy Olsson?

Så sånn er det at jeg nå skal skrive i en annen-hver-ganger med min helt Tommy Olsson. Bare søk i feltet oppe til venstre i bloggen min så kan du se hvordan jeg omtaler ham.

I går kom avisa på døra. Nå gjelder det å komme på en til? Frykt.
Det øker selvsagt angsten at redaktøren ønsker seg helt nye tanker i et kunstnerisk uttrykk.

Såklart, her kommer jeg med helt nye tanker.
Og de er i et kunstnerisk uttrykk, ha ha.

Her er teksten. For den som har lest her en stund vil noe være gjentakelser. Men denne var tenkt til journalister med ulikt syn og kjennskap til bloggfenomenet.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Oj. Gratulerer!

19 april, 2008 15:44  
Blogger Anathema sa ...

"redaktøren ønsker seg helt nye tanker i et kunstnerisk uttrykk."

-Helt nye tanker i et kunstnerisk uttrykk? Det er jo deg det, fr.martinsen! Dette blir perfekt!

19 april, 2008 22:17  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk for det men så lett lar jeg meg ikke lure. Men jeg kan trøste meg litt muligens, takk for forsøket altså. Og ny tanke? Det er få av dem.

20 april, 2008 15:19  
Anonymous Anonym sa ...

Gratulerer! Det er vel fortjent, du har så masse bra tanker og innspill, flott med et bredere publikum (nå så jeg et øyeblikk for meg publikum kun bestående av veldig brede folk, men det var altså ikke meningen)

21 april, 2008 15:00  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden